
Czytaj
Turkusowa wspólnota?
Agencja reklamowa wydaje się wręcz naturalnym poligonem doświadczalnym dla turkusowego modelu – z jednej strony dzięki kulturowo-artystycznemu zapleczu, z drugiej dzięki ludziom, którzy wywodzą się ze świata sztuki i kreatywności. Ale tu pojawia się pytanie: czy właśnie artyści, przyzwyczajeni do indywidualizmu i rywalizacji, a rzadziej uczeni współpracy, są gotowi do budowania wspólnoty i działania na rzecz dobra ogółu?
• 3 minuty czytania

Wywiad tygodnia
Joanna Nowicka. Fotografka portrecistka
Przez pierwsze lata w zawodzie była fotoreporterką związaną ze śląską prasą. Od 2012 roku należy do Związku Polskich Artystów Fotografików. Na przestrzeni ponad 24 lat doświadczenia brała udział w wielu wystawach zbiorowych oraz indywidualnych.
• 14 minut czytania

MAGAZYN NUMER 87
WSPÓLNOTA
Każdy z nas jest inny – czy więc jesteśmy w stanie mówić jednym głosem? Gdzie kończy się „ja”, a zaczyna „my”? Jak zatem tworzyć wartościowe, zjednoczone i trwałe wspólnoty?
Zobaczspis treści

Wywiad tygodnia
Maciej Głogowski. Współzałożyciel galerii i Fundacji Przypływ
Współzałożyciel galerii i Fundacji Przypływ. Jest również przedsiębiorcą i kolekcjonerem sztuki, pasjonatem startupów. Współtwórca firmy inżynieryjnej działającej od 2003 roku, w której promował innowacje, wzornictwo przemysłowe i design thinking.
• 6 minut czytania

Wywiad tygodnia
Dorota Kempko. Projektantka biżuterii
Dorota Kempko to twórczyni ANIMALKINGDOM. Marki zrodzonej z marzeń, przyjaźni i pasji. Dorota żyje w kontrolowanym chaosie tysiąca pomysłów na minutę i spraw do załatwienia. Zajmuje się projektowaniem biżuterii, projektami specjalnymi i współpracą z innymi markami.
• 4 minuty czytania

Wywiad tygodnia
Ewa Woźniak. Projektantka ubioru
Jest projektantką ubioru z zamiłowania i wykształcenia. Realizuje swoją pasję tworząc markę Kulta. Ubrania Kulty produkowane są w małych szwalniach i pracowniach krawieckich. Ewa wspiera wyłącznie lokalnych rzemieślników.
• 4 minuty czytania

Wywiad tygodnia
Olga Korban. Grafik, art director
Projektantka graficzna. Mieszka i pracuje w Krakowie. Zajęła pierwsze miejsce w konkursie Design by Śliwka Nałęczowska 2025 na projekt grafiki na świąteczne opakowanie Śliwki Nałęczowskiej. Aktualnie pracuje głównie jako art director w agencji marketingowej.
• 5 minut czytania

Czytaj
Dyżur Redakcji vol. 3
Media społecznościowe nie są już społecznościowe… można zaryzykować stwierdzenie, że są antyspołeczne. W PURPOSE od zawsze staraliśmy się stawiać na relacje osobiste, twarzą w twarz. Nie jest to łatwe, gdy technologia alienuje nas wszystkich, dając złudzenie kontaktu. Dlatego powstał Dyżur Redakcji PURPOSE, dlatego się spotykamy!
• 6 minut czytania

Czytaj
Branża zabawkarska – szanse i wyzwania
W dynamicznie zmieniającym się świecie, w którym temat promocji w internecie odmieniamy już przez wszystkie możliwe przypadki i wciąż zastanawiamy się, co jeszcze zrobić, żeby się pokazać, zaprezentować, znaleźć klientów – zaczynamy szukać innych możliwości. W tych poszukiwaniach warto zwrócić uwagę na świat rzeczywisty i... wybrać się...
• 13 minut czytania

Czytaj
Dlaczego warto docenić dobry design
Temat doceniania został rozłożony na czynniki pierwsze przez Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku – podczas Dni Działających w Kulturze. Spotkanie skupione było na temacie doceniania. Jedną z prowadzących warsztaty podczas spotkania była znana propagatorka dobrego designu Beata Bochińska – fundatorka i prezeska Fundacji Bochińskich – którą...
• 5 minut czytania

Czytaj
Dyżur PURPOSE vol. 2
Nasz projekt „Dyżur PURPOSE” nabiera rumieńców. Od jakiegoś czasu myśleliśmy o takiej formule spotkań z naszymi czytelnikami. A że jest Was ponad 7000, to do emerytury mamy co robić! Świat jest dziwny, z jednej strony każdy może sobie założyć bloga, publikować w mediach społecznościowych, ale dostać się do kogoś, żeby opowiedzieć o sobie,...
• 7 minut czytania

MAGAZYN ARTYKUŁ
Artyści – twórcy niewygodnych pytań
Czy kluczową kompetencją osoby twórczej jest odwaga, do zadawania niewygodnych i trudnych pytań, do łączenia tematów, rzeczy, ludzi pozornie niemożliwych do połączenia, do tworzenia sytuacji prowokujących zastanowienie… odwaga do bycia artystą_ką. Z drugiej strony czy tylko na osobach twórczych powinien spoczywać obowiązek bycia „odważnym_ną” w działaniach na rzecz społeczności, organizacji, miasta, firmy? Pretekstem do spotkania Błażeja Filanowskiego z Katarzyną Baług był...
• 16 minut czytania

MAGAZYN ARTYKUŁ
Jak wejść na szczyt...? Czego branża muzyczna może nas nauczyć?
Czy jest prosta recepta na sukces? Co trzeba zrobić, aby wejść na szczyt...? Jakie kompetencje są nam potrzebne, żeby rozwijać swoją karierę, markę, działalność? Czy jest sens przejmowania się negatywnymi opiniami? Czego może nauczyć nas branża muzyczna? Na te i inne pytania odpowiada Przemek Kubajewski – menedżer muzyczny, pomysłodawca Akademii Menedżerów Muzycznych. A jego porady mogą zainspirować twórców każdej innej branży twórczej.
• 24 minut czytania