Dzieciaki

Klub Bezpiecznego Puchatka

2012-11-27

W szkołach podstawowych od 19 do 23 listopada odbył się Ogólnopolski Test Wiedzy o Bezpieczeństwie. Była to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, podczas której na tak szeroką skalę została sprawdzona wiedza dzieci na temat bezpieczeństwa. W teście wzięło udział ponad 60 tysięcy pierwszoklasistów ze szkół podstawowych z całej Polski, które uczestniczą w programie „Klub Bezpiecznego Puchatka” organizowanego przez producenta kakao Puchatek. Tylko w tym roku dzięki programowi 250 000 dzieci z klas I uczyło się, jak być bezpiecznym na drodze, w szkole i domu.

Test Wiedzy o Bezpieczeństwie przez cały tydzień odbywał się na stronie www.bezpiecznypuchatek.pl. Uczniowie klas I uzupełniali test na zajęciach w szkole, ale także w domu z rodzicami, którzy w ten sposób mogli dowiedzieć się, co ich dziecko już wie na temat bezpieczeństwa. Dzięki akcji została sprawdzona wiedza aż 60 000 pierwszoklasistów z całej Polski. Najwyższą frekwencją mogą pochwalić się miasta: Warszawa,  Gdańsk i Poznań, a najwięcej testów zostało wypełnionych w województwach: mazowieckim, śląskim i małopolskim.

Rozwiązujący test, odpowiadali na 15 pytań, dotyczących bezpieczeństwa w domu, w szkole i na drodze. Ponad połowa z nich bezbłędnie odpowiedziała na wszystkie pytania, a prawie wszyscy odpowiedzieli poprawnie na co najmniej 10 pytań. Jest to znakomity wynik, który  utwierdza w przekonaniu, że programy profilaktyczne takie, jak „Klub Bezpiecznego Puchatka” przynoszą wymierne efekty. Dzieci nie miały problemu z pytaniami związanymi z przechodzeniem przez jezdnię. Doskonale wiedziały, który ze znaków oznacza przejście dla pieszych i jaki kolor światła na sygnalizatorze oznacza, że można przejść na drugą stronę. Natomiast okazało się, że najtrudniejsze pytania dotyczyły ujawniania swoich danych osobowych w Internecie, otwierania drzwi nieznajomym i znajomości numerów alarmowych. Zadaniem Testu Wiedzy o Bezpieczeństwie było nie tylko sprawdzenie wiedzy, ale jednocześnie przypomnienie zasad bezpieczeństwa, dzieci, które wskazały błędną odpowiedź, pod koniec testu otrzymały informację, które z odpowiedzi są poprawne i jakie zachowania, gwarantują im bezpieczeństwo.

Akcja kierowana jest do wszystkich szkół podstawowych w Polsce – nauczycieli, dzieci i ich rodziców. Program ma  honorowy patronat Komendanta Głównego Policji i Kuratoriów Oświaty.
Celem programu jest edukacja i poprawa bezpieczeństwa dzieci, które rozpoczynają naukę w szkole. Przede wszystkim zależy nam na tym, aby zwrócić uwagę na potencjalne zagrożenia, uświadomić dzieciom i ich rodzicom skutki niebezpiecznych zachowań w domu, szkole i na drodze.

Mł. insp. Marek Konkolewski z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji:  „Jeszcze 10 lat temu w wypadkach drogowych ginęło ponad  250 dzieci do 14 roku życia. W tej chwili udało nam się ograniczyć tą liczbę do 102. Ale to wciąż dużo, dlatego tego typu inicjatywy jak program program „Klub Bezpiecznego Puchatka”, są bardzo ważne i cenne.
Trzeba pamiętać o tym, że dziecko, które ukończyło 7 rok życia może już być samodzielnie poruszać się po drodze. Jest to więc mały dorosły człowiek, który musi podejmować takie same trafne decyzje na drodze, jak osoby pełnoletnie”.

Dorota Liszka, Maspex, organizator programu: „Po raz pierwszy w ramach programu Klub Bezpiecznego Puchatka zorganizowaliśmy Ogólnopolski Test Wiedzy o Bezpieczeństwie. Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni tak dużą frekwencją pierwszoklasistów, którzy wypełnili test. Dziękujemy nauczycielom, którzy zaangażowali się w naszą akcję. Wiemy, ze czasami było to dla nich duże wyzwanie, z którego jednak fantastycznie się wywiązali. Dziękujemy również rodzicom, którzy w domu poświęcili czas, by sprawdzić wiedzę swoich dzieci i przy okazji raz jeszcze przypomnieć im, jak zachowywać się, by uniknąć wielu zagrożeń.

www.bezpiecznypuchatek.pl

Zapraszamy do zapoznania się ze zdjęciami, prezentującymi jak dzieci z wybranych szkół w województwach mazowieckim, śląskim i małopolskim przygotowywały się do zdania testu na Bezpiecznego Puchatka.

materiały prasowe



REKLAMA

PATRONATY MEDIALNE