
Czytaj
Podolanka – wspólny odpoczynek
Kasia Domańska i Sebastian Baliński, pomysłodawcy glampingu Podolanka, są przykładem na to, że w ciszy i spokoju można budować pulsującą życiem, emanującą ciepłem przestrzeń. Wokół ich miejsca tworzy się wspólnota oparta na szacunku do tradycji, kulturze i lokalnej przedsiębiorczości.
• 4 minuty czytania

Wywiad tygodnia
Joanna Nowicka. Fotografka portrecistka
Przez pierwsze lata w zawodzie była fotoreporterką związaną ze śląską prasą. Od 2012 roku należy do Związku Polskich Artystów Fotografików. Na przestrzeni ponad 24 lat doświadczenia brała udział w wielu wystawach zbiorowych oraz indywidualnych.
• 14 minut czytania

MAGAZYN NUMER 87
WSPÓLNOTA
Każdy z nas jest inny – czy więc jesteśmy w stanie mówić jednym głosem? Gdzie kończy się „ja”, a zaczyna „my”? Jak zatem tworzyć wartościowe, zjednoczone i trwałe wspólnoty?
Zobaczspis treści

Wywiad tygodnia
Maciej Głogowski. Współzałożyciel galerii i Fundacji Przypływ
Współzałożyciel galerii i Fundacji Przypływ. Jest również przedsiębiorcą i kolekcjonerem sztuki, pasjonatem startupów. Współtwórca firmy inżynieryjnej działającej od 2003 roku, w której promował innowacje, wzornictwo przemysłowe i design thinking.
• 6 minut czytania

Wywiad tygodnia
Dorota Kempko. Projektantka biżuterii
Dorota Kempko to twórczyni ANIMALKINGDOM. Marki zrodzonej z marzeń, przyjaźni i pasji. Dorota żyje w kontrolowanym chaosie tysiąca pomysłów na minutę i spraw do załatwienia. Zajmuje się projektowaniem biżuterii, projektami specjalnymi i współpracą z innymi markami.
• 4 minuty czytania

Wywiad tygodnia
Ewa Woźniak. Projektantka ubioru
Jest projektantką ubioru z zamiłowania i wykształcenia. Realizuje swoją pasję tworząc markę Kulta. Ubrania Kulty produkowane są w małych szwalniach i pracowniach krawieckich. Ewa wspiera wyłącznie lokalnych rzemieślników.
• 4 minuty czytania

Wywiad tygodnia
Olga Korban. Grafik, art director
Projektantka graficzna. Mieszka i pracuje w Krakowie. Zajęła pierwsze miejsce w konkursie Design by Śliwka Nałęczowska 2025 na projekt grafiki na świąteczne opakowanie Śliwki Nałęczowskiej. Aktualnie pracuje głównie jako art director w agencji marketingowej.
• 5 minut czytania

Czytaj
Ceramiczny Szlak ul. Nawrot
„Ulica” – czy może być narzędziem wspólnototwórczym, czy raczej przestrzenią, która wspólnotę dzieli – na biedniejszych i bogatszych, swoich i obcych? W kolejnym artykule poświęconym idei wspólnoty przyglądamy się pytaniu, czy dziś – w dobie zamykanych podwórek, grodzonych osiedli i systemowej alienacji – wciąż można mówić...
• 4 minuty czytania

Czytaj
Dyżur Redakcji vol. 4
Dziękujemy wszystkim gościom za odwiedziny i za to, że podzielili się z naszymi czytelnikami tym, co robią, czym żyją i co jest dla nich ważne. Pomysł Mai – Redaktor Naczelnej PURPOSE – aby zorganizować otwarty dyżur dla wszystkich, okazał się strzałem w dziesiątkę. Wspaniałe rozmowy i niezwykli ludzie sprawili, że warto było zrealizować ten...
• 5 minut czytania

Czytaj
Turkusowa wspólnota?
Agencja reklamowa wydaje się wręcz naturalnym poligonem doświadczalnym dla turkusowego modelu – z jednej strony dzięki kulturowo-artystycznemu zapleczu, z drugiej dzięki ludziom, którzy wywodzą się ze świata sztuki i kreatywności. Ale tu pojawia się pytanie: czy właśnie artyści, przyzwyczajeni do indywidualizmu i rywalizacji, a rzadziej uczeni...
• 3 minuty czytania

Czytaj
Dyżur Redakcji vol. 3
Media społecznościowe nie są już społecznościowe… można zaryzykować stwierdzenie, że są antyspołeczne. W PURPOSE od zawsze staraliśmy się stawiać na relacje osobiste, twarzą w twarz. Nie jest to łatwe, gdy technologia alienuje nas wszystkich, dając złudzenie kontaktu. Dlatego powstał Dyżur Redakcji PURPOSE, dlatego się spotykamy!
• 6 minut czytania

MAGAZYN ARTYKUŁ
Jak wejść na szczyt...? Czego branża muzyczna może nas nauczyć?
Czy jest prosta recepta na sukces? Co trzeba zrobić, aby wejść na szczyt...? Jakie kompetencje są nam potrzebne, żeby rozwijać swoją karierę, markę, działalność? Czy jest sens przejmowania się negatywnymi opiniami? Czego może nauczyć nas branża muzyczna? Na te i inne pytania odpowiada Przemek Kubajewski – menedżer muzyczny, pomysłodawca Akademii Menedżerów Muzycznych. A jego porady mogą zainspirować twórców każdej innej branży twórczej.
• 24 minut czytania

MAGAZYN ARTYKUŁ
Sprzedaj się!
„Praca twórcza jest moją pasją” – to stwierdzenie najczęściej słyszę z ust twórców, z którymi rozmawiam. Sama tak mówiłam przez wiele lat. Dlaczego? Skoro lubię swoją pracę, kocham tworzyć, mam ciekawe pomysły, które chcę realizować i z przyjemnością mogę się nimi zajmować przez cały dzień (i to 7 dni w tygodniu!), to musi znaczyć tylko jedno – że jest to moja pasja.
• 11 minut czytania